March 23, 2019

Gout... oh Gout?

KISAH BENAR:

3 minggu sy gout duk rumah..byk hari juga x blh berjalan..apetah lagi drive..Mkn ubat2 gout pun dah x jalan.. Pakat minum air kangen siang malam..dua mggu juga lah tahan sakit dan bengkak.. Arini dah blh drive gi Melaka...x lah 100% baik..tapi alhamdulillah.. Dulu mesin kangen kat rumah jadi perhiasan aje..sy x berapa lalu nak minum..🤗🤪..dah kena gout teruk sgt sampai telan ubat paling kuat pun x jalan..Kenalah insaf minum byk2 air kangen.. Arini dah sampai Melaka dah ni pun.. kl x selama 3 mggu lalu..nak drive kereta pun x blh..sakit nya tuh di kaki..😰



NOTA:

Kiasan dalam bahasa mudah... Bila orang dalam keadaan demam kuat, pasti kebanyakan tak suka minum air putih dan sikit minum... Katanya pahit.

Insyallah bila kita minum air zam2 atau kW rasanya lazat atau manis... Bermaksud tubuh kita dalam keadaan sihat.

No comments:

Post a Comment