March 30, 2019

Kanser Darah... Panduan Minum kW

Kanser limfoma (atau juga dikenali sebagai kanser kalenjar darah) terjadi apabila sel darah putih, 'lymphocytes', berganda bilangannya tanpa terkawal. Pesakit sering mengalami bengkak di leher, ketiak dan pangkal peha ('groin').  Penyakit mungkin berpunca dari jangkitan kuman atau bakteria, keturunan dan genetik, pendedahan kepada bahan toksik, atau sistem imunisasi yang lemah. Kaeadah  rawatan digunakan termasuk kemoterapi, radiasi, pemindahan tulang sumsum atau terapi biologi.

Kesan2 sampingan dari rawatan kanser seperti muntah, ceret beret dan demam tinggi akan menyebabkan dehidrasi badan pesakit. Sebab ini, peminuman air (air Kangen) amat penting untuk menghidratkan badan.

Air Kangen mempunyai ciri2 antioksida dan beralkali dan ini dapat menolong;

• meneutralkan lebihan asid dalam badan pesakit kanser;

• menstabilkan radikal bebas yang banyak dalam badan, kesan dari rawatan  kemoterapi.

• meningkatkan tahap tenaga pesakit.

• menyingkirkan sisa2 rawatan kemoterapi ('detoxification') dari badan.

• meningkatkan tahap oksigen dalam darah.

Jumlah peminuman air dalam sehari kenalah lebih sedikit, dalam purata 2.5 litre, untuk menangani kesan2 sampingan dari rawatan kemoterapi.

Pesakit kenalah kurangkan pemakanan gula, susu, dan daging...dan lebihkan makan sayur sayuran dan buah buahan yang dapat juga menolong keadaan sembelit yang mungkin terjadi dari rawatan kanser.

Cadangan:

Kalau boleh, cubalah ikut protokol AACI untuk peminuman air, di mana jumlah peminuman air dalam sehari ialah 4 liter, dibahagikan antara air pH9.5 dan pH11.5... 

Pesakit boleh mula minum air pH8.5, dan selepas seminggu bertukar ke air pH9.0, dan selepas seminggu lagi air pH9.5...


011-2097 9928

019-4577765

March 24, 2019

Study Hujung Minggu

Sapa2 nak study tentang tentang latar belakang syarikat Enagic cawangan malaysia... Boleh rujuk laman web di atas ... Laman web resmi.  http://www.enagic-my.com

Hujung minggu ada masa insyallah.http://www.enagic-my.com



March 23, 2019

Gout... oh Gout?

KISAH BENAR:

3 minggu sy gout duk rumah..byk hari juga x blh berjalan..apetah lagi drive..Mkn ubat2 gout pun dah x jalan.. Pakat minum air kangen siang malam..dua mggu juga lah tahan sakit dan bengkak.. Arini dah blh drive gi Melaka...x lah 100% baik..tapi alhamdulillah.. Dulu mesin kangen kat rumah jadi perhiasan aje..sy x berapa lalu nak minum..ðŸĪ—ðŸĪŠ..dah kena gout teruk sgt sampai telan ubat paling kuat pun x jalan..Kenalah insaf minum byk2 air kangen.. Arini dah sampai Melaka dah ni pun.. kl x selama 3 mggu lalu..nak drive kereta pun x blh..sakit nya tuh di kaki..😰



NOTA:

Kiasan dalam bahasa mudah... Bila orang dalam keadaan demam kuat, pasti kebanyakan tak suka minum air putih dan sikit minum... Katanya pahit.

Insyallah bila kita minum air zam2 atau kW rasanya lazat atau manis... Bermaksud tubuh kita dalam keadaan sihat.

Gaya Hidup Sihat

Jom hujung minggu aktiviti lebih sihat @ keluar peluh.

March 21, 2019

Kunjungan Dari Sungai Besi KL

Terima tetamu dari Sg Besi, Tn Hairuddin dan sahabatnya. 

Semoga diberi kesihatan dan ketenangan . Insyaallah.

Weekly Kangen Preview di Shah Alam

Sapa2 free time... Jemput hadir. Percuma shj... Banyak manfaatnya insyallah.

March 20, 2019

kW Rahmat Untuk Semua

Kekal terhidrat adalah penting untuk kekal sihat, bukan sahaja bagi manusia tetapi juga bagi haiwan peliharaan. 

Namun, jika anda memberikan air paip kepada haiwan peliharaan untuk minum, mereka meminum bahan kimia berbahaya seperti klorin, kloramina, fluorida, logam berat dan juga sisa ubat-ubatan yang terkandung didalam air paip. 

Kita sendiri pastinya tidak mahu meminum air yang tercemar, begitu juga haiwan peliharaan anda.

Penyelidikan telah menunjukkan bahawa haiwan boleh mendapat manfaat air alkali berion yang sama seperti manusia. Dan kerana haiwan mempunyai kadar metabolisma yang lebih cepat berbanding manusia, mereka mengalami manfaat alkali ini dengan lebih cepat.

💧 *Anti-oksida* ✅

💧 *Alkali* ✅

💧 *Molekul Halus* ✅

Bolehkah Beli Mesin Buit Duit?

Gambaran umum beli mesin kangen, juga boleh buat duit bagi yang berminat...

Berminat? Contact kami...

Zuriat...

Kecil2 Cili Api

Berminat nak tahu lebih lanjut tentang mesin kangen? Contact

Bro Syafiq: 019-457 7765

Tanda Healing Crisis Selepas Minum kW

Mengapa Terjadi Krisis Pemulihan (Healing Crisis) ?

Menurut Profesor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, nutrien akan bertindakbalas dengan oksigen di dalam tubuh. Tindakbalas ini sebenarnya menggalakkan dan merangsang organ badan supaya bekerja lebih kuat untuk melakukan pembersihan, penghapusan, menggantikan tisu yang lama dengan tisu baru, pengimbangan, dan sebagainya.

Selepas kita minum... pasti ada perubahan.   Perubahan itu kita panggil Healing Crisis

Krisis pemulihan ialah suatu proses di mana badan seseorang melalui jangkamasa pembersihan dan pembinaan semula. Sebagai sebahagian daripada proses pemulihan, badan seseorang akan mula menyingkirkan sisa toksik yang telah lama terkumpul di dalam badan selama bertahun-tahun.

Semasa proses penyingkiran toksik, badan anda akan mengalami tanda-tanda dan gejala tidak selesa, dan ini diiktiraf sebagai krisis pemulihan.

Bayangkan jika badan puan adalah seperti paip besi berkarat, dan apabila puan masukkan ke dalam beberapa ejen karat atau pembersih paip. Pada permulanya, lebih karat akan keluar dari dinding paip (toksik). Ia akan nampak lebih teruk kerana kotoran telah membanjiri paip. Tetapi apabila semua karat telah dibersihkn, paip akan menjadi cantik dan bersih semula.

Adakah Krisis Pemulihan (Healing Crisis) Suatu Petanda Yang Baik? 

Ya. Krisis pemulihan adalah satu petanda yang menunjukkan bahawa rawatan yang puan ambil, sememangnya berkesan.

Sesetengah orang mungkin fikir bahawa kesihatan mereka semakin teruk, tetapi sebaliknya ia adalah satu proses penyembuhan semulajadi dan ia sememangnya satu petanda yang baik untuk bergerak ke arah kepada proses penyembuhan yang sebenar.

Semua orang adalah berbeza. Sesetengah orang mengalami krisis penyembuhan sejurus selepas pengambilan air Kangen, sementara yang lain hanya akan berlaku selepas satu atau dua bulan. Tahap keseriusan juga berbeza. Jika sistem badan lebih toksik, maka dia akan mengalami krisis pemulihan yang lebih berat.

Secara Umumnya, Berapa Lamakah Proses Pemulihan (Healing Crisis) Akan Berlangsung?

Ia bergantung kepada keadaan kesihatan individu. Ia boleh berlaku selama 2-3 hari atau 2-3 bulan.

Tanda Krisis Penyembuhan (Healing Crisis) dan Kemungkinan Punca

1. Keletihan, berasa mengantuk - Tubuh berasid, fungsi hati yang lemah, terlalu letih, memerlukan rehat yang lebih

2. Sakit kepala, kepala terasa berat- Tekanan darah yang tinggi, tanda-tanda detoksifikasi

3. Demam, demam sedikit, keresahan - Metabolisma meningkat, merangsang fungsi imun badan

4. Cirit-birit, kerap membuang air besar, najis berwarna gelap dan berbau, air kencing berbau busuk - Tanda detoksifikasi, sisa-sisa toksin terkumpul di dalam kolon

5. Kembung, perut bergas - Sistem penghadaman yang lemah

6. Ruam, gatal kulit, peluh berbau busuk, rembesan mukus, kelemumur - Fungsi hati yang lemah, kesihatan kolon dan sistem penghapusan yang lemah

7. Pengeluaran lendir seperti kahak, hidung berair - Fungsi paru-paru lemah, mengeluarkan kahak, tanda detoksifikasi

8. Hidung berdarah - Mungkin tanda anemia (tidak cukup darah merah)

9. Sakit di bahagian otot dan sendi- Tubuh berasid, toksin terkumpul di tempat yang sakit

10. Merasa lebih sakit di bahagian yang terjejas - Proses penyembuhan semakin cepat

11. Insomnia atau hiperaktif- Sistem saraf yang lemah

12. Haid tidak teratur, perubahan pada kitaran haid, gatal di punggung, semakin banyak mengeluarkan lendir - Ketidakseimbangan hormon, sedang memperbetulkan hormon

13. Pendarahan ketika membuang air besar - Mungkin buasir

14. Pening, lapar - Hipoglisemia (paras gula dalam darah yang rendah), anemia (tidak cukup darah merah)

15. Loya, sembelit, sedu - Sistem penghadaman lemah, masalah hati

16. Slight Edema (bengkak) - Masalah buah pinggang

Aktiviti Kemasyarakatan 2019 KMS Wellness Centre

March 16, 2019

Buka Booth di USIM Hari Ini

Buka booth sempena Seminar Warga Emas anjuran USIM dgn kerjasama Pusat Al-Insyirah Bangi. Terima kasih atas jemputan.



March 15, 2019

Prepare Buka Booth Esok

Prepare buka booth di USIM esok... Sapa nak join, boleh terus ke dewan Censelor USIM.

Laman Web Resmi Enagic Cawangan Malaysia

Di atas ini laman web resmi HQ Kangen Water ... Syarikat Enagic, cawangan Malaysia 👆👍👍

Anda boleh layari laman ini...

enagic-my.com.

Strong Kangen Water Tank Maintenance

https://youtu.be/wsbOSZ9fVkw

Tips Guna kW utk Diabetis yg Luka

Minum Air 9.5 sekurang2nya 1.5 liter sehari .. dpt lebih lagi bagus. 

Hari ke 3 minum air 11.5 satu mug pagi dan mlm . Air 9.5 seperti biasa . 

Dan minum terus seperti diatas  . 

Jika Nak minum 2 mug air 11.5 pagi & mlm pun boleh juga . Sepanjang hari bykkan 9.5.

Utk luka, jika luka ya besar suruh rendam dgn 2.5 Selama 20 minit. 

Jika luka kecil boleh guna spray Biarkan kering sendiri jgn Lap. Buat sehari 3x. 

Sesekali boleh spray guna 5.5 utk mengurang terik (tegang) kulit kudis tu

March 14, 2019

Jom Beli Mesin K8 atau SD501

"Orang pencen patut beli..."

"Orang kaya patut beli..."



Pokok Sihat Perlu Dibudayakan

Bismillahirahmanirrahim

"Demi pokok tin dan demi pokok zaitun..."

Masalah Gout - Persoalan


Soalan untuk difikirkan, kenapa lelaki lebih ramai kena gout daripada wanita? Kenapa orang Asli di pendalaman kurang kena gout? Kenapa orang kaya ramai kena gout? Kenapa orang kena gout banyak makan daripada minum air kosong? Apa itu air kosong? Minum banyak... berapa liter sehari? Apa formula banyak2 itu?

Apa itu asid urik? Asid urik juga boleh menghasilkan batu karang? Lazimnya, gout bermula dari sendi ibu jari kaki kan? Gout kronik akhirnya menyebabkan kegagalan fungsi buah pinggang? Anda sanggup buat dialisis 3 hari seminggu atau 3 kali sehari?

Anda telah ke klinik? Ke hospital? Anda pernah buat bekam lintah? Anda ego tak nak makan ubat? Anda ego tak dengar nasihat doktor hospital? Anda ego tak nak minum air kosong banyak-banyak? Anda ego tak nak minum kW setelah sihat? Tak ada masa konon...

Dah kena gout, banyak minum air berkarbonat lagi?

INFO:
Makanan mencegah :
1)Nenas (tinggi kandungan vitamin C)
2)Halia
3)Kunyit
4)Pegaga
5)Ceri
6)Lemon
7)Cili

Panduan kW utk Gout:
kangenKLIA.com

Ada 3 formula utk minum kW :

a. 25kg:1 liter
b. 20kg: 1 liter
c. Berat badan / 2